Nestavte webové stránky na vodě a začněte analýzou klíčových slov

Napadlo vás si vedle hlavního zaměstnání přivydělat nějakou korunu (např. práce z domova překlady textů…) na internetu jako osoba samostatně výdělečně činná (dále jen „OSVČ“)? Tak to budete určitě potřebovat dobře fungující webové stránky. Že je máte? Super. Aby web produkoval návštěvnost a něco vynášel, nepodceňte analýzu klíčových slov. A je úplně jedno, jestli se jedná o e-shop se zbožím nebo nabízíte služby.  

na vodě
Stavba na vodě

 

Co je analýza klíčových slov? 

Představte si ji jako tabulku v programu Excel. Nejdete v ní stovky možných zajímavých klíčových slov a spojení, v souvislosti s oborem vašeho podnikání a webem. Jednoduchá analýza stačí pro menší stránku, podstránku, článek.  Díky rozsáhlejší zjistíte desítky, stovky, tisíce souvisejících frází, které k vám dovedou potenciální návštěvníky/kupující.Pokud například podnikáte v oblasti překladatelství textů, může být pro vás vhodná fráze práce z domova překlady.

Bez analýzy klíčových slov se web těžko zakládá a optimalizuje  

Ať už vám jako OSVČ webovky fungují, nebo o nich teprve uvažujete, počítáte určitě s tím, že budou vydělávat. Aby to tak bylo, potřebuje se vaše cílová skupina zákazníků na stránky dostat. Proto zadávají do vyhledávačů různá slova nebo fráze, které by je měly dovést k vám, ne za konkurencí. 😉 

Pustit se do webových stránek není nic složitého. Samotné základy tvoření, např. aby byly texty copywritersky čtivé, výstižné, esteticky působivé a jako celek srozumitelné, určitě znáte. Na jeden podstatný krok, analýzu klíčových slov, ale většina lidí zapomíná. Dokonce ho přeskakují i ti, kteří do optimalizace webu investují a evidentně v této oblasti už hodně podnikli. 

K čemu vlastně analýza klíčových slov slouží? 

  • Vytvoříte snadněji přehlednou strukturu webu. 
  • Dozvíte se klíčová slova, a které stránky na ně optimalizovat. 
  • Použijete slova s nízkou konkurencí a odpovídající mírou hledání (tzv. Long tail). 

Prostě nebudete vynakládat spoustu času a úsilí na něco, co už z principu bez vhodných klíčových slov nemůže přinést očekávaný výsledek.  

Na internetu jsou totiž téměř dvě miliardy webových stránek a každý den přibývají další. Ptáte se, jestli bude možné v tom obrovském množství zobrazit právě tu vaši mezi TOP 10? Odpověď vás potěší. Ano. 😉 

Jestli nepodceníte analýzu klíčových slov, jste k cíli o krok blíž než konkurence.  

A vůbec nezáleží na tom, jestli jsou předmětem vaší práce z domova překlady, umělecká činnost nebo cokoliv jiného.  Naprostá většina stránek totiž nesplňuje ani ty nejzákladnější podmínky dobré optimalizace. Proto je vyhledávač automaticky posouvá směrem dolů.  A optimalizovat web bez základního zjištění, jaké fráze cílová skupina hledá, je jako stavět dům na nestabilním podloží. Postavím hezký domek, který ovšem brzy spadne. Veškeré úsilí a investice do výstavby tak vyletí oknem.    

Chcete vědět, na jaká klíčová slova tedy web optimalizovat?  

Najdete celou řadu snadno dostupných nástrojů, dávajících alespoň základní představu o vhodných frázích. O těch, které mají nezanedbatelnou hledanost, a přitom se na ně nezaměřuje hodně dalších webů. Zkuste např. Plánovač klíčových slov v Google AdWords nebo podobný od Seznamu v Sklik.   

Existují i sofistikovanější nástroje. Pracují se slovy z více vyhledávačů zároveň a přidávají další užitečné charakteristiky. Tyto aplikace už bývají obvykle placené.  

Myslíte si, že web na přivýdělek (např. práce z domova překlady textů) analýzu klíčových slov nepotřebuje? 

Považujte ji za jeden ze základních stavebních kamenů vašeho domku/stránek. Uvidíte tu změnu, až se „nastěhujete“ do stabilního, prosperujícího a na předních místech vyhledávačů viditelného přístřeší/vašeho webu. 

Analýzou klíčových slov získáte: 

vhodná klíčová slova Google, fráze, i jejich spojení na základě obsahu vašich stránek. 

  • zvednutí přirozené (organické) návštěvnosti webu jejich využitím. 
  • vyšší relevancireklam. 
  • nižší ceny za proklik. 
  • z několika set analyzovaných slov ta nejúčinnější. 

Hlavně nepřeskakujte první krok – analýzu klíčových slov 

Neváhejte a pusťte se do hledání vhodných frází. Nemáte na to hodiny až desítky hodin volného času? Využijte nabídky profesionální firmy. Dostanete analýzu klíčových slov, krásně setříděných a rozřazených do témat, v přehledné excelové tabulce. Takto zpracovaný dokument na míru využijete jak v rámci SEO, tak i při případných PPC kampaních. 

Rada na závěr 

Pozor!!!
rada na závěr

 

Analýze klíčových slov by měli porozumět i laici v oboru internetového marketingu (třeba u práce z domova překlady textů…)Vybírejte tedy firmu, která vám poradí, jak následně s dokumentem pracovat, popřípadě pomůže výsledky zapracovat. I tady ovšem většinou platí, že co je příliš levné, kvalitu často nezaručí. 😉 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *