Jak zaujmout vaším firemním profilem na Facebooku

Vlastníte soukromý profil na Facebooku? Pokud ano, tak víte, jak to na této sociální síti funguje. Jste osobou samostatně výdělečně činnou a máte firemní facebookovou stránku, kde rozvíjíte své podnikání? Jestli byste v dotazníku zaškrtli odpověď ano, pak je vše v pořádku. Nebo by vaší volbou bylo „ne“? V tom případě děláte špatně. Proč? O tom se dočtete víc v našem novém článku.

Zaměřte se na základní principy pro úspěšnou firemní stránku

Facebook v posledních letech není jen prostředkem pro zábavu. Patří mezi úspěšné a zajímavé nástroje internetového marketingu. Slouží k propagaci vaší firmy a také prodeji výrobků/produktů. O jeho síle se v tomto směru přesvědčilo hned několik, dnes už velmi úspěšných, podnikatelů. Znáte třeba pana Pavla Říhu, Davida Kirše nebo jste slyšeli o Podnikání z pláže a Lucii Koubek? Nebo zmíním firmy/společnosti, které FB také úspěšně využívají, např. Diton, Beton Brož, Lesy České republiky. Úspěšní on-line marketéři mohou být muži i ženy. Mrkněte na jejich příběhy, ať víte, že na samý vrchol se člověk může dostat i z úplného dna.

Jak začít?

Firemní stránku na Facebooku si založíte velmi snadno na odkazu https://www.facebook.com/pages/creation/.

  1. Vyberte si pro vás vhodnou kategorii stránky. U obou možných výběrů se zaměřte na vhodný název vaší stránky a přiřaďte kategorii. Další postup vytvoření je zcela stejný jak u „Firma nebo značka“, tak i „Komunita nebo veřejně známá osobnost“.
  2. V dalším kroku určitě vyplňte vše, co se týká adresy a telefonního čísla. Rozhodně napište co nejvíce údajů. Zvyšujte si tím šanci na zobrazení ve vyhledávání na Facebooku, ale i v rámci fulltextových vyhledávačů. Vložte text bohatý na klíčová slova.
  3. Přidejte profilovou fotku a úvodní obrázek.
  4. Vytvořte si uživatelské jméno pro vaši stránku.
  5. A určitě přidejte stručný popis firmy, případně otevírací dobu, webové stránky, akční tlačítko, stanovte role u stránky, pozvěte přátele k označení stránky jako „To se mi líbí“.

Proč nestačí klasický FB profil?

Nabízíte produkty, služby nebo svou značku, díky kterým potenciálně oslovíte více jak stovku zákazníků? Pak v tomto případě klasický profil nestačí. Potřebujete stránku. Tu máte v rámci Facebooku zcela zdarma a funguje úplně stejně jako ta klasická internetová. Potřebuje ale péči. Věnujte se jí a ona zcela jistě něco přinese.

Díky stránce lze nabízet komerční služby, a to hlavně reklamou. Peněz vydaných za propagaci se rozhodně není třeba bát. Stačí investovat i několik stokorun a oslovíte tisíce lidí. Reklama a komunikace se zákazníky se pak stává velmi efektivní. Součástí jsou i statistiky zobrazování vaší FB stránky a zapojení. Zjistíte za zvolené období, kolik přibylo nových fanoušků, jaký dosah měly příspěvky, kolik návštěvníků přišlo, a i informace o nich. K zahození nejsou data o průměrném věku a místě bydliště. Hodí se v případě facebookových reklam.

Facebook umožňuje přímo prodávat přes vaši firemní stránku. Zveřejněte své konkrétní produkty s obrázkem, popisem i cenou. Nabízejte různé slevové akce, dělejte ankety nebo vystavte pracovní nabídky. Možností je na FB celá řada, stačí je jen využít.

Rozdíl mezi FB profilem a stránkou

Osobní profil je určen pro nekomerční využití. Komunikujete s přáteli, vkládáte zajímavé posty, komentujete dění kolem sebe, někoho nebo něco hledáte apod. Využíváte ho nejen k zábavě, ale můžete působit na této úrovni i profesionálně.

Stránka se zakládá za účelem propagace. I tady lze komunikovat, vkládat, sdílet, komentovat atd., ale bonusově k tomu máte k dispozici propagaci vašich příspěvků, vytváření a správu reklamních kampaní, podrobné statistiky a další.

Upoutejte úvodním obrázkem

Návštěvník/zákazník by se měl během pár vteřinek na vaší facebookové stránce dozvědět, co jste vlastně zač. A úvodní obrázek je tím prvním, co spatří – naladíte první dojem. Prezentujte jeho prostřednictvím činnost, kterou nabízíte a zaujměte jím. Návštěvník dostává popud k tomu, aby se na stránku podíval detailně. Nebojte se obrázky obměňovat podle potřeby firmy.

Nahrávejte vysoce kvalitní profilové fotky o minimálním rozměru 851 x 315 px. Dejte si pozor, ať na nich nemáte zbytečně moc textu. Řiďte se: jasně, stručně a výstižně. Mějte na paměti, že obrázek musí být veřejný – vidí ho každý, kdo navštíví facebookovou stránku, a nesmí klamat, zavádět a porušovat autorská práva.

Zaměřte se na profilovou fotku

I profilová fotka jako ta úvodní plní primární funkci na vaší facebookové stránce. Má svá pravidla. Proč? Protože ji vidíte u příspěvků, komentářů i diskuzí apod., které napíšete pod přihlášením. Je veřejná a prezentuje vaše podnikání úplně všude, kde o sobě dáte, byť jen malinko, vědět. S profilovým obrázkem provádíte své fanoušky celým obsahem.

Profilová fotka musí být čtvercového formátu s minimálním rozlišením 180 x 180 px. V rámci příspěvků a komentářů je pak Facebookem automaticky zmenšena na 40 x 40 px a oříznuta do kruhu. Zkontrolujte si jeho nastavení, jak bude v rámci miniatury vypadat, aby byl jednoduše pro fanoušky rozpoznatelný.

Důraz na důležité informace

Základní informace vyplňte podle toho, čemu se věnujete a co je obsahem vašeho podnikání. Od samotného začátku myslete na to, které věci budete chtít zveřejnit. Nezapomeňte uvést odkaz na webové stránky, kontakty, případně otevírací dobu apod.

Myslíte si, že máte vyhráno? Určitě ještě ne. Důležitým hlediskem facebookové stránky je její samotný obsah. Podrobněji jsme o něm psali v našich dalších článcích: „5 ingrediencí pro efektivní facebookový publikační plán“ nebo „10 rad pro správce facebookových stránek“, tak si to určitě přečtěte, ať něco nezmeškáte.

Jste v situaci, kdy nezvládnete vlastní pomocí založit nebo dokonce pravidelně spravovat svou firemní facebookovou stránku? Nevěste hlavu. Pomoc máte blíž, než si dokážete představit. Naše firma je v on-line marketingu jako ryba ve vodě a jednou z našich služeb je správa sociálních profilů/stránek. Tak se mrkněte, co všechno nabízíme a třeba se staneme marketingovými partnery.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *