Napadlo vás si vedle hlavního zaměstnání přivydělat nějakou korunu (např. práce z domova překlady textů…) na internetu jako osoba samostatně výdělečně činná (dále jen „OSVČ“)? Tak to budete určitě potřebovat dobře fungující webové stránky. Že je máte? Super. Aby web produkoval návštěvnost a něco vynášel, nepodceňte analýzu klíčových slov. A je úplně jedno, jestli se jedná o e-shop se zbožím nebo nabízíte služby.

Co je analýza klíčových slov?
Představte si ji jako tabulku v programu Excel. Nejdete v ní stovky možných zajímavých klíčových slov a spojení, v souvislosti s oborem vašeho podnikání a webem. Jednoduchá analýza stačí pro menší stránku, podstránku, článek. Díky rozsáhlejší zjistíte desítky, stovky, tisíce souvisejících frází, které k vám dovedou potenciální návštěvníky/kupující.Pokud například podnikáte v oblasti překladatelství textů, může být pro vás vhodná fráze práce z domova překlady.
Bez analýzy klíčových slov se web těžko zakládá a optimalizuje
Ať už vám jako OSVČ webovky fungují, nebo o nich teprve uvažujete, počítáte určitě s tím, že budou vydělávat. Aby to tak bylo, potřebuje se vaše cílová skupina zákazníků na stránky dostat. Proto zadávají do vyhledávačů různá slova nebo fráze, které by je měly dovést k vám, ne za konkurencí. 😉
Pustit se do webových stránek není nic složitého. Samotné základy tvoření, např. aby byly texty copywritersky čtivé, výstižné, esteticky působivé a jako celek srozumitelné, určitě znáte. Na jeden podstatný krok, analýzu klíčových slov, ale většina lidí zapomíná. Dokonce ho přeskakují i ti, kteří do optimalizace webu investují a evidentně v této oblasti už hodně podnikli.
K čemu vlastně analýza klíčových slov slouží?
- Vytvoříte snadněji přehlednou strukturu webu.
- Dozvíte se klíčová slova, a které stránky na ně optimalizovat.
- Použijete slova s nízkou konkurencí a odpovídající mírou hledání (tzv. Long tail).
Prostě nebudete vynakládat spoustu času a úsilí na něco, co už z principu bez vhodných klíčových slov nemůže přinést očekávaný výsledek.
Na internetu jsou totiž téměř dvě miliardy webových stránek a každý den přibývají další. Ptáte se, jestli bude možné v tom obrovském množství zobrazit právě tu vaši mezi TOP 10? Odpověď vás potěší. Ano. 😉
Jestli nepodceníte analýzu klíčových slov, jste k cíli o krok blíž než konkurence.
A vůbec nezáleží na tom, jestli jsou předmětem vaší práce z domova překlady, umělecká činnost nebo cokoliv jiného. Naprostá většina stránek totiž nesplňuje ani ty nejzákladnější podmínky dobré optimalizace. Proto je vyhledávač automaticky posouvá směrem dolů. A optimalizovat web bez základního zjištění, jaké fráze cílová skupina hledá, je jako stavět dům na nestabilním podloží. Postavím hezký domek, který ovšem brzy spadne. Veškeré úsilí a investice do výstavby tak vyletí oknem.
Chcete vědět, na jaká klíčová slova tedy web optimalizovat?
Najdete celou řadu snadno dostupných nástrojů, dávajících alespoň základní představu o vhodných frázích. O těch, které mají nezanedbatelnou hledanost, a přitom se na ně nezaměřuje hodně dalších webů. Zkuste např. Plánovač klíčových slov v Google AdWords nebo podobný od Seznamu v Sklik.
Existují i sofistikovanější nástroje. Pracují se slovy z více vyhledávačů zároveň a přidávají další užitečné charakteristiky. Tyto aplikace už bývají obvykle placené.
Myslíte si, že web na přivýdělek (např. práce z domova překlady textů) analýzu klíčových slov nepotřebuje?
Považujte ji za jeden ze základních stavebních kamenů vašeho domku/stránek. Uvidíte tu změnu, až se „nastěhujete“ do stabilního, prosperujícího a na předních místech vyhledávačů viditelného přístřeší/vašeho webu.
Analýzou klíčových slov získáte:
vhodná klíčová slova Google, fráze, i jejich spojení na základě obsahu vašich stránek.
- zvednutí přirozené (organické) návštěvnosti webu jejich využitím.
- vyšší relevanci reklam.
- nižší ceny za proklik.
- z několika set analyzovaných slov ta nejúčinnější.
Hlavně nepřeskakujte první krok – analýzu klíčových slov
Neváhejte a pusťte se do hledání vhodných frází. Nemáte na to hodiny až desítky hodin volného času? Využijte nabídky profesionální firmy. Dostanete analýzu klíčových slov, krásně setříděných a rozřazených do témat, v přehledné excelové tabulce. Takto zpracovaný dokument na míru využijete jak v rámci SEO, tak i při případných PPC kampaních.
Rada na závěr

Analýze klíčových slov by měli porozumět i laici v oboru internetového marketingu (třeba u práce z domova překlady textů…). Vybírejte tedy firmu, která vám poradí, jak následně s dokumentem pracovat, popřípadě pomůže výsledky zapracovat. I tady ovšem většinou platí, že co je příliš levné, kvalitu často nezaručí. 😉