Práce z domova – postavení zaměstnavatele
Práce z domova se stává stále častější formou výkonu práce. Přináší výhody nejen pro zaměstnance, ale i pro zaměstnavatele. Z jeho strany je potřeba vše dobře naplánovat, zorganizovat, připravit a zajistit financování. Do začátku se určitě hodí pomoc třeba i prosperující firmě, jejíž zaměstnanci si na sebe vydělají. Tu lze čerpat prostřednictvím:
- evropských dotací,
- státních dotací,
- dotací z Úřadu práce.
Jaká práva, povinnosti a výhody plynou pro samotného zaměstnavatele, aby mohl zaměstnávat jedince formou práce z domova? Ty základní uvádíme:
- výhoda – snížení nákladů pro zaměstnavatele,
- ošetření všech důležitých věcí formou smlouvy – výkon práce, druh vykonávané práce apod. ,
- ovládání právních předpisů souvisejících s prací z domova, zejména jde o bezpečnost a ochranu zdraví při práci (dále jen „BOZP“) a bezpečného výkonu práce,
- v případě BOZP zaměstnavatel řeší dvě základní věci:
– prevence před poškozením zdraví zaměstnance v souvislosti s BOZP,
– samotné řešení pracovního úrazu,
- je potřeba srozumitelně zaměstnance informovat o případných rizicích,
- zabezpečení ochrany osobních a citlivých údajů dle zákona o ochraně osobních údajů (zákon č. 101/2000 Sb.), přístup má pouze zaměstnavatel a zaměstnanec.